نسیمی از تجارب
لطفا شما هم تجارب خود را در قالب نظر برای استفاده بنویسید




ذکر روز


ذکر روزهای هفته



حدیث روز


حدیث موضوعی



شادی حلال


مهدویت امام زمان (عج) مهدویت امام زمان (عج)

 
  عیدی ...

 


خدایا اگر داری بنای دادن عیدی

منور کن جهانی را به نور حضرت مهدی



موضوعات: تبریک, حدیث, شادی, امام علی علیه السلام, ماه مبارک رمضان, عید فطر
[سه شنبه 1395-04-15] [ 08:34:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  پایان هدیه ...

تا حالا قبض موبایلتونو قبل از بیستم ماہ پرداخت ڪردید تا از یڪ روز مڪالمہ رایگان درون شبڪہ بهرمند بشید؟

 دیدید وقتے یڪ روز مڪالمہ تموم میشہ چہ پیامے میاد رو گوشے؟
“مشترڪ محترم مهلت استفادہ هدیہ یڪ روز مڪالمہ رایگان شما بہ پایان رسید ازین پس مڪالمات با نرخ عادے محاسبہ خواهد شد.”

داستان ما و شماست

مهلت استفادہ ما از یڪ ماہ هدیہ و ارزاق آسمانے مضاعف و ثوابهاے چندین برابر در ضیافت الهے درون شبڪہ و برون شبڪہ تا چند لحظه دیگہ بہ پایان میرسہ و عبادات با نرخ واقعے محاسبہ خواهد شد.

درهاے جهنم باز
شیطان از غل و زنجیر آزاد میشہ
ثواب خواندن یڪ آیہ برابر همان آیہ نہ یڪ ختم قرآن
خواب یعنے خواب نہ عبادت
.

.

.

کلثوم خرم روز

موضوعات: ماه مبارک رمضان, هدیه
 [ 08:10:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  وداع و خداحافظى با ماه رمضان ...

ابو عبد اللَّه صادق (علیه  السلام) اجازه فرمود كه در وداع و خداحافظى با ماه رمضان چنين بگويم:

«بار خدايا تو خود در كتاب آسمانيت گفته‏اى «ماه رمضان روزه بداريد، همان ماهى كه قرآن در آن ماه نازل شده است».

خدايا اين ماه رمضان است كه امشب سپرى مى‏شود.

خدايا من با توسّل به سيماى كريمت و پديده‏هاى كامل و استوارت از تو درخواست مى‏كنم كه اگر بر گناهى از گناهانم سرپوش ننهاده‏اى، و در صدد شكنجه و إيراد عذابى و يا مى‏خواهى به مقياس آن گناه، پاداش حسناتم را توقيف كنى، موقعى كه سپيده امشب بدمد و يا فردا آخرين روز ماه رمضان به سرآيد، آن گناه را بر من ببخشاى. اى مهربانترين مهربانان.

بار خدايا ستايشت مى‏كنم به انواع ستايشها. از اوّلين ستايش تا آخرين ستايش با همه آن ستايشها كه خود در كتابت آورده‏اى و همه آن ستايشها كه آفريدگانت آورده‏اند، همان ستايشگران پرتلاش، آنان كه ياد تو را تكريم و توقير كردند و مراسم شكرانه تو را به جا آوردند، آنان كه تو خود يارشان بودى تا حقّ تو را ادا نمودند: از فرشتگان مقرّبت تا أنبياء و رسولانت و سخن‏سنجان و تسبيح‏گويان مقامت، از همه جهانيان.

خدايا بر اين نعمت كه با سلامتى و احسان و روزى فراوان به ماه رمضان رسيديم و روزه گرفتيم، ترا حقّى عظيم و ستايشى جاودانه و سرمد در خور است: ستايشى كه براى ابد در زمانه بپايد.

خدايا ثنايت والاتر از مقال است: تو ما را يارى دادى تا روزه اين ماه را گرفتيم و شبهاى اين ماه را با راز و نيازت سپرى كرديم و با توفيق تو، به عبادت و شكر و ياد نامهايت پرداختيم.


بار خدايا تو اين ماه عبادت و طاعت را با نيكترين وجه ممكن از ما بپذير، همراه با گذشت و عفو و آمرزشت و با مغفرت و رضايت خاطرت تا آن‏ حدّ كه ما را به همه خواسته‏هاى محبوبمان برسانى و عطا و بخشش سرشارت را نصيب ما فرمائى، و از هر وادى خطرناكى و دستاورد هر بلائى و بازتاب هر گناهى برهانى.


بار خدايا از تو درخواست مى‏كنم، و از نامهاى خجسته‏ات و صفات ستوده‏ات و نيايش ويژه‏ات كه بندگان والامقامت به درگاه تو آورده‏اند، به عظيمترين آن نامها و ثناها و نيايشها توسّل مى‏جويم كه صلوات خود را بر محمد و آل محمد نازل كنى و اين ماه رمضان را، از حيث بركت در نگهبانى دين و رهائى دل و روا شدن خواسته‏ها، بهترين ماه رمضانى قرار دهى كه از ابتداى زندگى دنيا تاكنون بر ما كاروان بشريت گذشته است، و نيز شفاعت مرا در آنچه بخواهم بپذيرى و نعمت خود را بر من كامل كنى و بديها را از من بزدائى و لباس عافيت بر قامتم بپوشانى و مرا با لطف و مرحمت خود در رديف آن بندگانت قرار دهى كه در شب قدر، خير و صلاح آنان را مقدّر كرده‏اى و بركت آن شب را از حيث پاداش وافر و تهيه زاد و شكرانه نيكو و درازى عمر و برقرارى آسايش، از بركات سى هزار شب افزون ساخته‏اى.


بار خدايا با توسّل به رحمت و بخشايشت و بارقه نعمت و جلالت و سابقه احسان و كرمت از تو درخواست مى‏كنم كه اين ماه رمضان را آخرين سال عمر من قرار ندهى، بلكه با حال سعادت به ديدار ماه رمضان آينده توفيق دهى، و مرا در جمع كسانى قرار دهى كه از ديدار هلال آن استقبال كنند و به حق آن واقف باشند: در نهايت عافيت و گواراترين نعمت و فراخناى رحمت و فراوانترين نصيب و قسمت. اى پروردگار يكتاى من. مبادا وداع من آخرين وداع باشد و ديدار من آخرين ديدار باشد.

خدايا تو مرا با نعمتى وافر و اميدى سرشار و تعهدى كامل به ديدار ماه رمضان بعدى موفّق ساز، خداى من، تو شنواى هر دعائى.


بار خدايا دعاى مرا بشنو، و بر عجز و لابه من ترحّم آور و با نظر رحمتت به من بنگر كه اينك به زانو درآمده‏ام. خدايا بر تو اعتماد كرده‏ام و در برابر فرمانت تسليم شده‏ام. اميد من در ثمربخشى حسناتم و عافيت از سيّئات كردارم به تو است. من به هيچ شرافتى و آرزو و مرادى نمى‏رسم جز به وسيله تو و از جانب تو. اى خدائى كه وصف و ثنايت پرجلال و نامهايت ستوده و پاك است، تو خود بر من منّت گذار و ديدار مرا در ماه رمضان آينده روشن كن كه از هر گونه هول و هراسى در أمن و أمان بوده باشم.

سپاس خدا را كه بر روزه اين ماه و شبخيزى آن ياريم داد و تا آخرين شب توفيقات او همراه من بود.

گزيده كافى، ج‏3، صص: 197-200

موضوعات: التماس دعا, تبریک, حدیث, خدا, ماه مبارک رمضان, امام صادق علیه السلام
[دوشنبه 1395-04-14] [ 01:54:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  پایان ماه مبارک رمضان ...

طاعات و عبادات تون مقبول درگاه الهی

دعا هنگام ختم قرآن کریم: دعای 42 صحیفه سجادیه

دعا هنگام وداع با ماه مبارک رمضان: دعای 45 صحیفه سجادیه

دعا در عید فطر: دعای 46 صحیفه سجادیه








 التماس دعا


موضوعات: التماس دعا, حدیث, قرآن, ماه مبارک رمضان, امام زین العلبدین علیه السلام
 [ 01:39:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  چهار خصلت است كه مردم در ماه رمضان از آن بی نياز نيستند ...

 ابو الورد از امام باقر (ع) نقل می كند كه پيامبر خدا در آخرين جمعه ماه شعبان خطبه‏ اى خواند و حمد و ثناى الهى به جا آورد سپس فرمود:

……

شما در آن از چهار چيز بی نياز نيستيد: دو خصلت كه خدا را با آن خوشنود می كنيد و دو خصلت كه خودتان از آن بی نياز نيستيد، آن دو خصلتى كه خدا را با آن خوشنود می كنيد، گواهى دادن به اين است كه خدايى جز خداى يگانه نيست و من پيامبر او هستم و آن دو چيز كه شما از آن بی نياز نيستيد اين است كه حاجت‏هاى خود و بهشت را در آن ماه از خدا بخواهيد و در آن از خدا سلامتى را بخواهيد و از آتش جهنّم به او پناه ببريد.

الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1، ص: 377

موضوعات: حدیث, پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله وسلم, ماه مبارک شعبان, ماه مبارک رمضان
[یکشنبه 1395-04-13] [ 12:03:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  برترین عمل ...

برترین عمل در این شب شریف زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام است چه از دور و چه نزدیک.

امام صادق علیه السلام فرمودند:

اگر توان رفتن به کربلا نداری بربام منزل برو نگاهی به سمت راست آسمان کن آنگاه به سمت چپ آسمان نظری نما، آنگاه سرت را رو سوی آسمان گردان و خطاب به قبر مطهر امام حسین علیه السلام این گونه بگو:

السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیک و رحمة الله و برکاته

برگرفته کتاب شب های بیقراری ، ص 65.

موضوعات: کربلا, امام صادق علیه السلام, حدیث, امام حسین علیه السلام, ماه مبارک رمضان
[سه شنبه 1395-04-08] [ 06:21:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بهتـــــریـــــن راه تــــوبـــه در شبــــهای بـــیـقراری ...

                               

خداوند متعال در قرآن می فرماید:
…وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيماً
( … و اگر اين مخالفان هنگامى كه به خود ستم میكردند (و فرمانهاى خدا را زير پا میگذاردند) به نزد تو میآمدند و از خدا طلب آمرزش میكردند وپيامبر هم براى آنها استغفار میکرد خدا را توبه‏ پذير ومهربان میافتند)سوره نساء آیه 64.


ذیل این آیه جریانی بیان شده است که موضوع را کاملا مشخص می کند.


روزی یکی از اعراب، آنگونه گناهی مرتکب شد که از شرمندگی و خجالت، از زشتی آن پا به فرار گذاشت و خود را از چشمان رسول خدا –صلی الله علیه و آله و سلم- مخفی نمود! اما هر روز به دنبال فرصتی بود و شفیعی! تا در نهایت روزی دو کودک فاطمه زهرا_سلام الله علیها-، فرزندان رسول خدا –صلی الله علیه و آله و سلم- امام حسن و امام حسین-علیه السلام- را یافت.

این دو بزرگوار را به آغوش گرفت و هر یک را بروی یکی از شانه های خود نهاد و به سوی پیامبر اکرم –صلی الله علیه و آله و سلم- راهی شد. در مقابل رسول خدا –صلی الله علیه وآله و سلم- ایستاد و گناه خود را بیان داشت و گفت:"برای بخشوده شدنم دو شفیع گرانقدر آوردم!”
رسول خدا –صلی الله علیه و آله و سلم- لبخندی زدند و فرمودند:"شفاعت این دو فرزندم را پذیرفتم و خداوند گناهت را آمرزید."1

پس برای توبه کردن دو راه وجود دارد; اولی باید باشد و صحیح است. یعنی پشیمانی و اصرار بر توبه و سختی به خود دادن باید باشد، اما راه دوم، بهتر و سریعتر جواب میدهد:شفیع بردن آنانی به درگاه خداوند که شفاعتشان بی جواب نمی ماند.

1-تفسیر کنز الدقائق و بحر الغرائب،ج 3،ص 457

                 برگرفته از کتاب شبهای بیقراری نوشته سید محم بنی هاشمی،ص 73 و 74
شما در این شبها چه کسی رو شفیع خود قرار می دهید؟؟ امام زمان “عج الله تعالی فرجه الشریف” ؟؟؟؟


موضوعات: امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف, حضرت زهرا سلام الله علیها, پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله وسلم, استغفار, عبادت, امام حسین علیه السلام, ماه مبارک رمضان, شفاعت
[دوشنبه 1395-04-07] [ 03:41:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  آرام بگو :یا ابوالفضل (علیه السلام) ...

میگن هر وقت آب می نوشی بگو یا حسین (علیه السلام)،

ا ما این روزها که آب می بینی و نمی نوشی آرام بگو :یا ابوالفضل(علیه السلام)

موضوعات: امام حسین علیه السلام, ماه مبارک رمضان, حضرت ابوالفضل علیه السلام, آب
[پنجشنبه 1395-04-03] [ 07:10:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت